JURIU PREMIILE GOPO 2019

Ana Maria Sandu este jurnalistă și scriitoare. Este selecționera secțiunii de documentare străine din cadrul TIFF-ului, „What’s Up Doc?”. A fost editor la revista de film și cultură urbană, Republik. A făcut parte din juriul concursului de scenarii organizat de HBO România. A publicat mai multe volume, printre care: Omoară-mă! (2010), Aleargă, (2013), Pereți subțiri (2017). Este redactor la revista Dilema veche.

Începând cu 1997, e jurnalist și critic de film pentru importante ziare și reviste românești, printre care Dilema, Republik, Elle sau Playboy. A fost creatorul și scenaristul a trei seriale difuzate pe TVR și HBO. Este selecționer pentru importante festivaluri de film românești ca TIFF Cluj, Festivalul Filmului European și Docuart (pe a cărui platformă online publică regulat). Este directorul artistic al Festivalului de Film European. În prezent, lucrează pentru postul de televiziune Digi World, unde scrie și produce documentare. 

Andrei Tănăsescu este selecționer și curator cu sediul în Toronto și București. După obținerea unei diplome de specialitate în domeniul filmului la Universitatea din Toronto, a co-fondat Festivalul de Film Românesc la Toronto. A absolvit  Universitatea Saint Andrews din Scoția, cu o teză de masterat despre Deleuze și Cinema-ul Românesc. Din 2010 este membru al echipei de selecție al Festivalului Internațional de Film de la Toronto (TIFF), precum și colaborator al Festivalului Internațional de Film de la Berlin, al Festivalului Internațional de Film Experimental din București (BIEFF), al Festivalului de Film American Independent de la București (AIFF) și al Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest.

Cătălin Mesaru este Directorul Artistic  al Festivalului de Film Horror & Fantasy „Lună Plină” de la Biertan și, mai nou, co-fondatorul Endorfilms, tânără și pasionată casă de producție video. A fost traducătorul cărții „Cum să prinzi peștele cel mare”, de David Lynch, co-fondator al site-ului Stereo Beasts, critic de film (pentru FilmReporter, Film Sense și pentru propriul blog în limba engleză), colaborator AperiTIFF, unul dintre regizorii scurtmetrajului „Doamna Ghica” (care a ajuns până-n Mexic) și co-producător al (încă) nelansatului scurtmetraj „Te Distrezi?”. Pe viitor, Cătălin Mesaru își propune și muncește spre a fi și mai implicat în zona de scriitură scenaristică, regie film și, mai ales, producție film. Dar nu dorește nici să-și neglijeze pura plăcere de a vedea film.

Christian Ferencz-Flatz (n. 1981) este cercetător în filozofie la Institutul de Filozofie Alexandru Dragomir și profesor colaborator la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică și la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, Universitatea din București. Interesele sale de privesc teoria filmului și teoriile asupra imaginii, fenomenologia clasică germană, teoria critică, filozofia istoriei. Împreună cu Julian Hanich, a coordonat volumul Studia Phaenomenologica XVI: Film and Phenomenology (2016). Cele mai recente publicații:  Filmul ca situație socială (Tact, 2018); Sehen Als-ob. Ästhetik und Pragmatik in Husserls Bildlehre (Bautz, 2016), Incursiuni fenomenologice în noul film românesc (Tact, 2015).

Cu o experiență de peste 40 de ani pe platourile de filmare, Constantin Chelba a semnat imaginea mai multor filme românești precum „O lacrimă de fată” (r. Iosif Demian), una dintre cele mai originale producții autohtone realizate în timpul comunismului, selecţionat în cadrul secțiunii Un Certain Regard, la Cannes, în 1982, sau „Marele jaf comunist” (r. Alexandru Solomon).

 

De asemenea, Constantin Chelba a realizat și o serie de documentare TV: “Exercițiu de admirație”, un film în care Emil Cioran și Petre Țuțea poartă un dialog, „peste ani și la distanță”, condus de Gabriel Liiceanu, “Cumințenia Pământului”, un documentar artistic despre universul lui Constantin Brâncuși, sau “Celula – un alt univers”, un documentar științific realizat în 1982 cu cele mai moderne tehnici pentru ilustrație vizuală din acea perioadă.

Regizor și scenarist, a studiat la seminarul teologic ortodox „Sfântul Gheorghe” – Roman, după care și-a orientat drumul spre cinematografie absolvind facultatea de film în cadrul Universității Media – București. A scris și regizat filme de scurtmetraj (Numărătoarea manuală, Vocea a doua, Cai putere), a lucrat în televiziune (La Bloc, Nimeni nu-i perfect), iar în 2017 a debutat cu lungmetrajul Un pas în urma serafimilor, un film inspirat din experiența personală în seminarul din Roman. Filmul a câștigat opt premii Gopo, printre care cele pentru Cea mai bună regie și Cel mai bun film de lungmetraj.

Georgiana Mușat e critic de film și jurnalist, masterandă la Filmologie în cadrul UNATC. Scrie pentru Acoperișul de sticlă, Scena9, FILM, Film Menu, Close-Up. Tocmai a publicat un eseu despre cinemaul lui Peter Watkins în antologia de film documentar “Realitatea ficțiunii, ficțiunea realului. Abordări teoretice ale documentarului”, coordonată de Irina Trocan și Andra Petrescu. 

Horea Murgu este profesor asociat UNATC, unde a coordonat masteratul de Light & Sound Design (2008 – 2018) și coordonează masterul de Performing Art-therapy (înființat în 2017). Credite de sunet și montaj la peste 40 lungmetraje și peste 150 scurtmetraje. A lucrat în teatru şi film cu regizori precum Liviu Ciulei, Mircea Daneliuc, Alexandru Tatos, Mircea Veroiu şi mulţi alţii. Laureat al premiilor UCIN și ACIN pentru coloană sonoră.

Ileana și-a început cariera la HBO în 2001, în departamentul de Marketing & PR.  Între 2010 și 2013 se alătură companiei de distribuție Transilvania Film ca Managing Director, ca în 2013 să pună bazele propriei companii, FREEALIZE, specializată în distribuția de filme, consultanța și campanii de marketing & PR în domeniul cinematografic. În paralel, Ileana organizează anual festivalul de film și experiență latino americană Película (ajuns la cea de-a 4-a ediție).

Mirela Oprișor este actriță de teatru, film și televiziune. A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică Ion Luca Caragiale din București în anul 2000, la clasa profesorului Florin Zamfirescu.

Rolul Adrianei Hanganu din filmul „Marți, după Craciun”, regizat de Radu Muntean, i-a adus Premiul pentru cea mai bună actriță la Festivalul de Film de la Sarajevo.
A mai jucat în filme precum: „Tinereţe fără tinereţe”, în regia lui Francis Ford Coppola, „Hârtia va fi albastră”, regizat de Radu Muntean, „Acasă la tata”, semnat de Andrei Cohn,  în spectacole ale Teatrului de Comedie din Bucureşti ca „A douăsprezecea noapte”, „Chiriţa of Bârzoieni”, „Delir în doi”, precum și în „Flori, fete, filme sau băieţi”, în regia lui Vlad Massaci (la Teatrul Act) și „Dumnezeul de a doua zi”, regizat de Claudiu Goga (la Teatrul Metropolis). Interpretează rolul Aspirina în serialul de comedie „Las Fierbinți”, difuzat de PRO TV.