JURIU PREMIILE GOPO 2021

Călin Boto e critic și jurnalist de film, până nu demult redactor-șef al revistei Film Menu și redactor la All About Romanian Cinema, iar acum redactor la Acoperișul de Sticlă și Films in Frame. Ține o rubrică la Revista Arta, curatoriază selecții mai mari sau mai mici, ia interviuri, moderează Q&A-uri.

Emilia Dobrin a absolvit  “Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică I.L.Caragiale” în anul 1971, activând în film, teatru și televiziune. A jucat în peste 40 de spectacole de teatru și peste 30 de filme și seriale TV, lucrând cu regizori renumiți precum Sanda Manu, Ion Cojar, Alexandru Tatos, Gelu Colceag.

Eugen Kelemen s-a specializat în Arta Montajului de Film la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L.Caragiale”, Facultatea de Film. Filmele sale au participat la festivaluri internaționale precum Locarno Film Festival, Trieste Film Festival, Thessaloniki Film Festival, Tallinn Black Nights International Film Festival, TIFF și multe altele.

Asistent universitar și doctorand în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, cu o teză despre modul de organizare și practica estetică a cinematografiei românești în perioada socialistă. Împreună cu Andrei Gorzo a coordonat volumul colectiv Filmul tranziției. Contribuții la interpretarea cinemaului românesc„nouăzecist” (Tact, 2017). Printre publicațiile sale se numără „Representing Modern Romania in the Musical of the State Socialist Period”, în Ewa Mazierska și Zsolt Gyori (coord.), Popular Music and the Moving Image in Eastern Europe (Bloomsbury Academic, 2018), și „Our Manager: The Myth and Its Era”, în Irina Trocan (coord.), Romanian Cinema Inside Out: Insights on film Culture, Industry and Politics 1912-2019 (ICR, 2019). S-a implicat în proiectele de educație cinematografică dedicate publicului tânăr „CinEd”, „Éducation à l’image” și „Filme pentru liceeni”.

Ioana Dragomirescu este coordonatoarea Cinema Elvire Popesco, sala Institutului Francez din București, și a Festivalului Filmului Francez din România.

Înainte de a prelua aceste misiuni odată cu revenirea în țară, în 2018, Ioana a trăit, studiat și lucrat 11 ani în Paris, Amsterdam și Berlin. Absolventă a universității Sciences Po Paris cu un master în Comunicare și Relații Publice, Ioana s-a angajat inițial în cadrul Europa Cinemas, rețeaua europeană de cinematografe independente, având ca responsabilități zona Europei de Nord, activitățile dedicate publicului tânăr și organizarea seminariilor de formare pentru managerii sălilor de cinema. Următoarea experiență a fost alături de distribuitorul independent Le Pacte, în echipa de international sales, unde s-a ocupat de plasarea filmelor în festivalurile internaționale, de coordonarea turneelor echipelor și de marketing. În ultimii ani, din poziția de coordonatoare și programatoare a cinema Elvire Popesco, a susținut mai multe prezentări în cadrul unor ateliere de industry, de exemplu la Sarajevo IFF, Sevilla IFF sau Transilvania IFF, și a participat ca membru al juriului în cadrul Bucharest International Experimental Film Festival (2019) și Festival Premiers Plans Angers (2021).

Irina Trocan e lector universitar la Facultatea de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L Caragiale”, unde predă cursuri despre critică și analiză de film, și coordonatoarea revistei online Acoperișul de Sticlă. Cel mai recent volum publicat este Audiovizualul în opoziție: gândirea critică în eseuri video și cinema-eseu (Editura Idea, 2020). A coordonat, împreună cu Andra Petrescu, volumul Realitatea ficțiunii, ficțiunea realului. Abordări teoretice ale documentarului (Editura Hecate, 2018, proiect editorial sprijinit de AFCN), precum și Romanian Cinema Inside Out — Insights on Film Culture, Industry and Politics 1912-2019 (Editura Institutului Cultural Român, 2019). A fost selecționer la Festivalul de Scurt și Mediumetraj NexT (2011-2016) și scrie în limba română și engleză pentru publicații precum Close Up, FILM, Cineaste, Photogénie, Sight & Sound, IndieWire. Între 2017-2018, a fost bursier Fulbright la University of Pennsylvania, unde a continuat cercetarea doctorală privind legătura dintre critica videografică și forma deja canonizată a filmului-eseu.

Iulia Blaga e jurnalist și critic de film, autoare a volumului Fantasme și adevăruri – O carte cu Mircea Săucan (2003, Editura Hasefer). A scris pentru România liberă (unde a fost angajată timp de 13 ani) și a colaborat sau colaborează, printre altele, cu: Film New Europe, Suplimentul de Cultură, Harper’s Bazaar, HotNews, Libertatea, Rock FM, Radio România Cultural. În prezent, selecționer al competiției de scurtmetraje românești din cadrul Este Film Festival de la Sibiu. Lector în programele de educație cinematografică pentru elevi Éducation à l’image și CinEd. Co-inițiatoare a programului de dezvoltare personală prin cinema Movies On.

Marius Olteanu (n.1979) este regizor și scenarist de film. A debutat în lungmetraj cu filmul Monștri. (2019).

În prezent lucrează la al doilea său proiect de lungmetraj – Ecou ( Învăț să-mi iubesc sunetul pașilor în timp ce mă îndepărtez de ceea ce nu a fost niciodată să fie al meu.)

Crescută în Ardeal și în București, în 1995, Mona Nicoară s-a mutat la New York să urmeze cursurile Universității Columbia, iar în 1997 a început să lucreze ca producător asociat al documentarului Children Underground, care în 2001 a primit un premiu special la festivalul Sundance și apoi a fost nominalizat la Oscar. Mona Nicoară a regizat Școala noastră, care a avut premiera în 2011 la festivalul Tribeca din New York și a mers apoi la peste 70 de festivaluri din întreaga lume, și Distanța dintre mine și mine, care a primit premiul publicului la Films de Cannes à Bucarest în 2018 și un Gopo pentru cel mai bun documentar în 2020.

Nora Agapi, operator de imagine și regizor de film documentar, a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L Caragiale” și masterul în Arte Digitale în Grecia. Semnează imaginea pentru mai multe documentare, începand cu 2001. Filmul de autor Timebox (2018) a fost premiat în mai multe festivaluri internaționale de film.

A urmat cursuri în domeniul artelor spectacolului la Université Grenoble-Alpes și în cadrul departamentului studiilor de film de la Trinity College Dublin. În prezent pregătește o teză de master despre imaginile televizuale ale Revoluției Române și ale Războiului din Golf la Université Paris 8. Colaborează regulat în paginile de film ale revistelor Dilema veche, Scena9, Films in Frame. Este câștigătorul ediției 2017 a concursului de scriere dramaturgică NEW DRAMA, cu textul Missouri Sky, pus în scenă anul următor la Teatrul Excelsior. A publicat proză scurtă în iocan și articole de specialitate în Revista Vatra și Revista Transilvania, Acoperișul de Sticlă, Revista FILM și pe site-ul francez Débordements.