JURIU PREMIILE GOPO 2020

Absolvent al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale din București, Alin Ludu Dumbravă este critic de film, director artistic și selecționer al festivalurilor Doc and Roll Brașov și Dracula Film Festival, precum și scenarist (03.ByPass, r. Nap Toader).

Printre publicațiile cu care a colaborat sau în redacțiile cărora încă activează în calitate de jurnalist și critic de film, se regăsesc: Cinemap, VIP, revista HBO, Observatorul cultural, Ziua, Sunete, Art & Roll, Campus, Republik, Freestyle, Altitudini, Pro Cinema, Noul Cinema etc. A fost curator și selecționer al Cinematecii Patria din Brașov, iar din 2002 până în prezent a realizat nenumărate materiale de la cele mai importante festivaluri de film europene (Cannes, Berlin ș.a.)

Andra Petrescu (n. 1987) este asistent universitar și doctorand la Universitatea Națională de Artă Tetrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, cu o lucrare despre documentarul românesc din perioada 1950-1070. A coordonat volumul colectiv „Realitatea ficțiunii, ficțiunea realului” (Hecate, 2018, cu Irina Trocan) și a contribuit la antologiile: „Filmul tranziției” (coordonat de Andrei Gorzo și Gabriela Filippi, Tact, 2017) și „Romanian Cinema Inside Out” (coord. Irina Trocan, Institutul Cultural Român, 2019). A colaborat cu mai multe publicații, precum: AaRC.ro, Acoperisuldesticla.ro, Film, Observator Cultural, Film Menu. 

Bogdan Mustață este regizor. Ultimul lui film My Life Rehearsed in One Leg (2018), este un mediumetraj non-narativ 3D. Debutul său în lungmetraj, Lupu (2013), a avut premiera în competiția festivalului de film de la Sarajevo. Scurtmetrajul O zi bună de plajă (2008) a cîștigat Ursul de Aur la Berlin. În prezent, are în post-producție un alt scurtmetraj, Sinucigașii.

Cristi Luca (n.1980) este critic de film din 2004. A colaborat de-a lungul timpului cu reviste ca Dilema Veche, Scena9, Tabu și Observator Cultural.

Cristina Hoffman este producătoare și co-fondatoare a a programului internațional de filme documentare Aristoteles Workshop. A emigrat din România în 1978 şi de atunci a ocupat poziţii de coordonator şi producător în domeniul filmului şi al televiziunii printre altele pentru postul de televiziune franco-german ARTE. A făcut parte din comitetul de selecţie şi a fost delegata Festivalul de Film de la Berlin şi de la Cannes, a organizat timp de 14 ani Festivalul Filmului German la Paris şi a colaborat cu posturile de televiziune ZDF, ARD, ORF, FRANCE 5. Între 2010 și 2016 a ocupat postul de director al Institutului Cultural Român din Berlin.

Cristina Ionescu a fost Președintele Asociației Monteurilor de Film din România din cadrul UCIN din 1990 până în 2018. Este Prof. univ. dr. al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale din București. Are peste 60 de filme montate în țară și în străinătate și a câștigat peste 16 premii: ACIN, UCIN, Placheta Pro Victoria, Premiu APTR ș.a.

Consacrat ca regizor și producător, Dan Chișu (n. 21 iulie 1955, Brăila) a pășit în lumea filmului în 1991, în calitate de fondator și director al DaKINO Film Festival, primul festival internațional de film din România, care a ajuns la cea de-a 29-a ediție. Este, de asemenea, producătorul unui alt eveniment longeviv: Noaptea Devoratorilor de Publicitate.

A urmat cursurile școlii L’Institut International de l’Image et du Son din Paris, specializarea “cameraman”, și a debut ca regizor, producător și scenarist în 2010. Producțiile sale s-au făcut remarcate prin originalitate, cum sunt filmele experimentale WebSiteStory și Déjà Vu, prin subiectele abordate, cum este cazul documentarului You Tube Bazaar, care analizează fenomenul new media, sau prin umor și popularitate, precum Ursul și București NonStop. În ultimii ani, Dan Chișu a sprijinit producția de film independent, contribuind în calitate de co-producător la mai multe scurtmetraje și lungmetraje. În primăvara acestui an, Dan Chișu va lansa lungmetrajul 5 minute/ 5 minutes too late.

Este actriță de teatru, film și televiziune, angajată a Teatrului Mic din București. A absolvit Universitatea Naționala de Arta Teatrală și Televiziune I.L. Caragiale, în anul 2008, la clasa Florin Zamfirescu. În teatru a lucrat la peste 20 de roluri, iar pentru film a lucrat cu regizori ca Anca Damian, Cristian Mungiu, Cristi Puiu, iar în anul 2018 a primit premiul GOPO pentru Cea mai bună actriță în rol principal pentru rolul Ana din filmul Ana, Mon Amour,  în regia lui Călin Peter Netzer, film distins la Berlin cu Ursul de Argint.  

Flavia Dima (n. 1993) este critic de film și jurnalist, specializată în festival reporting. A participat în numeroase programe internaționale dedicate tinerilor critici de film, precum Berlinale Talents, Locarno Critics Academy, Sarajevo Talents și Warsaw Young FIPRESCI. Colaborează cu FILM MENU, Acoperișul de Sticlă și Films in Frame, textele ei fiind publicate în reviste precum Variety, Indiewire, MUBI Notebook, Reverse Shot, Kinoscope, Kinecko și AperiTIFF; de asemenea, este autoarea unui videoeseu prezentat în cadrul Europalia – Romania. Este selecționer principal al festivalului Filmul de Piatra din 2017 și colaboreză îndeaproape cu Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, unde a absolvit ciclul de studii masterale și urmează în prezent un doctorat. A servit ca membru a diverse jurii la: Festivalul Internațional de Film de la Varșovia (2016), FIFF Namur (2015), ZubrOFFka (2019), Timishort (2017). Selecționată drept unul dintre cei zece tineri critici de film promițători ai Les Films de Cannes a Bucarest în 2015 și recipientă a premiului Emile Cantillon pentru cel mai talentat tânăr critic de film la NexT 2015.

A absolvit Liceul de Arte Plastice “Nicolae Toniţa” şi  Universitatea Naţională de Teatru şi Film “I.L.Caragiale” – secţia Imagine.

Dăscălescu a colaborat în 2004 la filmarea lungmetrajului de debut al regizoarei Ruxandra Zenide, Ryna, dar și la pelicula Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii de Cătălin Mitulescu (2005), în calitate de asistent de imagine. A participat alături de Marius Panduru la realizarea filmului A fost sau n-a fost? (2006), în regia lui Corneliu Porumboiu.

În formula Dăscălescu (operator), Cristian Țurcanu (operator) și Marius Panduru (director de imagine) s-a realizat imaginea peliculelor: Restul e tăcere (filmat în 2006), în regia lui Nae Caranfil, și Weekend cu mama (2008), al lui Stere Gulea.

George Dăscălescu este directorul de imagine al lungmetrajului regizat de Daniel Sandu, Un pas în urma serafimilor, multipremiat la Premiile Gopo 2017, Dispozitiv 0068 (r. Radu Bărbulescu) sau Bani negri, serialul HBO încă nelansat.

Manuela Cernat este este profesor universitar şi cercetător ştiinţific gradul I.

A absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” în 1968 (lucrare de licenţă: Jean-Luc Godard sau cinematograful contestării). În anul 1974 primeşte diploma de doctor în filologie la Universitatea din Bucureşti, cu teza Tema păcii şi a războiului în filmul european. 1895-1970. Activitatea de cercetător a desfăşurat-o la Institutul de Istoria Artei, lucrând în cadrul Sectorului de Film de la înfiinţarea acestuia, în 1968. A condus Institutul în perioada 1983-1990. Şi-a început cariera universitară în 1976, la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (actualmente UNATC), unde este în prezent Profesor Asociat, Conducător de doctorat şi membră de onoare a Senatului. A participat ca raportor sau moderator la peste 120 de congrese internaţionale şi naţionale (Audiovizual, Cultură, Istorie, Educaţie). A făcut parte din peste 150 de jurii internaţionale şi naţionale de film şi televiziune, îndeplinind deseori funcţia de preşedintă sau vicepreşedintă. A participat, în România şi în străinătate, la conferinţe, mese rotunde, colocvii, prezentări de premiere şi spectacole, lansări de carte,  vernisări de expoziţii etc. A fost expert EURIMAGES.