Premiul Special – Gopo 2017
Cu o experiență de peste 40 de ani pe platourile de filmare, Constantin Petre este responsabil pentru cele mai spectaculoase efecte speciale, manevrarea mașinilor de fum sau a armelor de foc din producții românești și internaționale. Porecla colegilor l-a consacrat în breaslă drept “Nea Bombi” sau “Bombardel”, apelativ însușit inclusiv pe genericele filmelor la care a lucrat de-a lungul anilor.
Până în anul 1975, când a obținut carnetul de pirotehnist, Constantin Petre a lucrat la producții precum ”Mihai Viteazul” (Sergiu Nicolaescu,1970), “Vifornița” (Mircea Mureșan, 1973), “Toamna bobocilor” (Mircea Mureșan, Mircea Moldovan, 1975).
Numele său se regăsește pe genericele filmelor: “Misterele Bucureștilor” (regia Doru Năstase, 1983), “Pe malul stâng al Dunării albastre” (regia Malvina Urșianu, 1983), “Noi, cei din linia întâi” (regia Sergiu Nicolaescu, 1985), “Întunecare” (regia Alexandru Tatos, 1985), “Mircea” (regia Sergiu Nicolaescu, 1989), “Cine are dreptate?” (regia Alexandru Tatos, 1990), “Drumul câinilor” (regia Laurențiu Damian, 1992), “Punctul zero” (regia Sergiu Nicolaescu, 1996), “Trenul vieții” (regia Radu Mihăileanu, 1998) sau “Binecuvântată fii, închisoare” (regia Nicolae Mărgineanu, 2002).
Începând cu anii 90, Constantin Petre este cooptat în echipele producțiilor străine realizate la Studiourile din Buftea: “Lurking Fear” (regia C. Courtney Joyner, 1994), “Huntress: Spirit of the Night” (regia Mark S. Manos, 1995), “Demon in the Bottle” (regia Randall William Cook, 1996), “Captain Conan” (regia Bertrand Tavernier, 1996), “Johnny Mysto: Boy Wizard” (regia Jeff Burr, 1997), “The Secret Kingdom” (regia David Schmoeller, 1998), “Straight into Darkness” (regia Jeff Burr, 2001), “Modigliani” (regia Mick Davis, 2004).
Figura lui “Nea Bombi” nu a trecut neobservată, astfel încât a fost distribuit în lungmetrajele “Cea mai fericită fată din lume” (regia Radu Jude, 2009) și “Despre oameni și melci” (regia Tudor Giurgiu, 2012), dar și într-o serie de reclame alături de Andi Vasluianu.