Premiul pentru întreaga activitate – Gopo 2019
Actor de teatru și film, Constantin Dinulescu (n. 19 martie 1933, Alexandria) a absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București, în 1955, la clasa profesorului Alexandru Finți.
În timpul studenției face figurație alături de Ștefan Bănică, iar la finalul facultății este repartizat la Teatrului National „Vasile Alecsandri” din Iași, unde își aduce contribuția alături de alți mari actori ai vremii la strălucirea teatrului românesc. La invitația lui Radu Beligan, director al Teatrului Național, Constantin Dinulescu se mută la București, unde va juca în zeci de spectacole memorabile și unde va începe o carieră de succes în cinematografie.
Printre cele mai importante roluri ale sale în teatru se regăsesc cele din “Anton Pann”, “Despot Vodă”, “Regele Lear”, “Hagi Tudose”, “Platonov”, “Eduard al III-lea” sau “Înșir’te mărgărite”.
Din bogata sa activitate cinematografică amintim: “Străzile au amintiri” (r. Manole Marcus, 1962), “Actorul și sălbaticii” (r. Manole Marcus, 1975), “Drumul oaselor” (r. Doru Năstase, 1980), “Glissando” (r. Mircea Danieliuc, 1985), “A unsprezecea poruncă” (r. Mircea Daneliuc,1991), “Trenul vieții” / “Train de vie” (r. Radu Mihăileanu, 1998), “Maria” (Călin Peter Netzer, 2003), “Italiencele” (r. Nap Toader, 2004), “Calea Dunării” (r. Sabin Dorohoi, 2013), “Miracolul din Tekir” (r. Ruxandra Zenide, 2015) și “Ana, Mon Amor” (r. Călin Peter Netzer, 2017).
“Bălcescu” (Victor Iliu, 1953)
“Străzile au amintiri” (Manole Marcus, 1961)
“Cartierul veseliei” (Manole Marcus, 1964)
“Conspirația” (Manole Marcus, 1972)
“Dimitrie Cantemir” (Gheorghe Vitanidis, 1973)
“Departe de Tipperary” (Manole Marcus, 1973)
“Un comisar acuză” (Sergiu Nicolaescu, 1974)
“Pe aici nu se trece” (Doru Năstase, 1975)
“Mușchetarul român” (Gheorghe Vitanidis, 1975)
“Actorul și sălbaticii” (Manole Marcus, 1975)
“Ediție specială” (Mircea Daneliuc, 1977)
“Cuibul salamandrelor” (Mircea Drăgan, 1978)
“Drumul oaselor”(Doru Năstase, 1980)
“Burebista” (Gheorghe Vitanidis, 1980)
“Ștefan Luchian” (Nicolae Margineanu, 1981)
“Ana și hoțul” (Virgil Calotescu, 1981)
“Orgolii” (Manole Marcus, 1982)
“Glissando” (Mircea Daneliuc, 1985)
“Iacob” (Mircea Daneliuc, 1988)
“A unsprezecea poruncă” (Mircea Daneliuc, 1991)
“Meurtres par procuration”/ “Proxy Murders” (Claude-Michel Rome, 1995)
“Eu sunt Adam!” (Dan Pița, 1996)
“Trenul vieții” (Radu Mihăileanu, 1998)
“Maria” (Calin Peter Netzer, 2003)
“Italiencele” (Nap Toader, 2004)
“Calea Dunării” (Sabin Dorohoi, 2013)
“Detașamentul orb” (Vlad Feneșan, 2014)
“Miracolul din Tekir” / “The Miracle of Tekir” (Ruxandra Zenide, 2015)
“Ana, mon amour” (Calin Peter Netzer, 2017)